« Bref, The Archetypal Syndicate, ça envoûte à grands coups de sorts qu’on  n'explique pas mais qui vous prennent aux tripes et aux oreilles. Avec eux, aucune raison de savoir où on est, où on va, ni de définir les choses : il suffit de suivre le mouvement et de partir en voyage : la destination est inconnue et le chemin plein de surprises. Lâchez prise, en avant ! »
Le grigri, Olivia Chazal

« À l’origine de l’union de ces trois musiciens, il y a une envie festive, colorée, naturelle, tellurique. »
« ils représentent la nouvelle génération d’une musique qui se veut chamanique, spirituelle mais surtout engagée, revendicative.
Citizen Jazz, Anne Yven

Blending world music and contemporary classical, France’s Archetypal Syndicate is a trio with immense ambitions and even bigger guts, all that’s required to plan and execute such an astute and forward-thinking release. Non Locality is a brilliant album by all measures, and something you need to experience for yourselves to truly grasp.
Daev tremblay  can this even be called music

Non Locality

Karsten Hochapfel : Electric Guitar, Portuguese Guitar, Effects
Paul Wacrenier : Guembri , Mbira, Likembe, Métals, Effects
Sven Clerx
: Percussions, Gongs, Bells, Tam, sleigh bells

Recorded in october 2018 in Pantin by Anne Laurin (# 1,3,4,5,6,7), Nicolas Akl, Guillaume Bensaou, Odysseas Tatsis (#2; #9). #8 recorded Live at Fgo Barbara.
Mixed and Mastered by Richard Comte.
Artwork by Pierre Yves Baudin and Paul Wacrenier with help of Rob Miles
Graphic design by Clement Aubry
Compositions #1,5,7,9 by Paul Wacrenier, #8 by Karsten Hochapfel, #2,3,4,6 by The Archetypal Syndicate.
Produced by Compagnie Haoma